DA BUDU JEDNO

Iv 17, 20-26.

            Pokojni svećenik, dvostruki doktor, rodom iz Nedelišća, a dugogodišnji župnik u Natkrižovljanu Antun Pintarić rekao je da svećenik ljude treba prihvatiti, zavoljeti, moliti s njima i za njih i nikada loše o njima govoriti. Slično nešto govori nam današnje sveto evanđelje kojega je napisao sveti evanđelista Ivan. Gospodin naš Isus Krist moli za vjernike i one koji će to postati da svi budu jedno. On zagovara slogu i jedinstvo među ljudima, ali ne iz nekih političkih razloga, nego da raste sveta vjera kako bi se ljudi spasili od vječnoga prokletstva. Ali još važnije je da to jedinstvo dovodi do gledanja i iskustva Božje slave. Stoga ćemo danas promišljati o odnosu svećenika i vjernika s jedne strane, te vjernika i nevjernika s druge strane.

  1. Odnos svećenika i vjernika. Kako bi se trebao odnositi svećenik prema vjerniku? Onako kako se odnosio Krist Gospodin koji je jedini pravi veliki svećenik prema narodu. A to znači da narodu treba navješćivati sveto evanđelje, taj narod posvećivati po svetim sakramentima, za taj narod služiti svetu Misu, podučavati taj narod o Božjim i crkvenim zapovijedima, držati urednost crkve i župnoga dvora, revno vršiti sveto bogoslužje ali također i taj narod opominjati u Kristovo ime kako bi narod uvidio ozbiljnost i važnost svetoga evanđelja. Svećenik ne bi smio narodu povlađivati njegove grijehe ili biti sudionikom grijeha, ne bi smio se ponašati svjetovno i sablažnjavati oholim načinom života Božji narod. S druge strane Božji narod trebao bi u svoj svakodnevni život uvrstiti radikalni program evanđelja, a to znači da svaki vjernik pozvan je da dnevno moli, da svaka vjernička obitelj zajednički moli te da slave Gospodina na nedjeljnoj i blagdanskoj svetoj Misi. Nadalje, Božji narod dužan je poštovati svoje svećenike jer bez njih nema posvećenja i presvete euharistije. Svaki vjernik dužan je iskazivati poštovanje prema svećeniku kao prema samome Kristu. Onaj vjernik koji ogovara svojega svećenika, onaj vjernik koji mrzi svojega svećenika ili koji ga prezire taj bi se trebao zapitati dali je on zaista vjernik?! Svećenik koji je i ogrezao duboko u grijeh je i dalje svećenik i vjernik je pozvan da i s takvim svećenikom bude jedno, ne u grijehu, nego u obraćenju i promatranju slave Kristove. Dakle, između svećenika i vjernika treba vladati jedinstvo, sloga i poštovanje da svi budemo jedno u Kristu Isusu.
  2. Odnos vjernika i nevjernika. Vjernici su oni koji su upoznali Krista Gospodina. Nevjernik je onaj koji ga još nije upoznao, no svaki nevjernik je potencijalni vjernik. I zato smo pozvani da zajedno i s nevjernicima gradimo civilizaciju ljubavi. Nevjernik kada promatra zauzetoga vjernika koji gradi civilizaciju ljubavi preko molitve, posta, dobrih djela, aktivnog angažmana u društvu, solidarnog i supsidijarnog ponašanja – tada zasigurno ga potiče da razmišlja o vjeri koju taj čovjek ima. I na taj način vjernik pomaže nevjerniku da prihvati Krista Gospodina kako bi zajedno gledali Njegovo svetu slavu. Kako se nevjernik treba ponašati prema vjerniku nećemo opisivati. No, reći ćemo da vjernik je dužan braniti svetu vjeru od nevjernika. Vjernik je dužan i paziti da pred nevjernikom ništa loše ne govori o Crkvi, papi, svećenicima… Također, vjernik je dužan i strogo se postaviti prema nevjerniku ako ovaj namjerno vrijeđa Boga i Crkvu. Ako pak riječima ne može više ništa učiniti tada je dužan maknuti se od nevjernika i ne biti s njim u društvu.

Draga braćo i sestre!

Da svi budu jedno! Da svećenik bude jedno s vjernicima, da vjernici budu jedno sa svećenikom, da svi ljudi budu jedno u izgrađivanju civilizacije ljubavi, i naposljetku da svi vjernici i svećenici budu jedno s Kristom Gospodinom. Tako neka bude, amen!